Τα Πειράματά Μας
Στο Διαδίκτυο

experiment200

Μουσικό Εργαστήρι
Γυμνασίου Βάμου

notes

The Teen Reporters
 of Vamos Junior
High School

strumf

Πρόσφατα άρθρα

Αρχική σελίδα Δραστηριότητες Επιστημονικές Πραγματοποιήθηκε η 4η ομιλία του κύκλου ομιλιών της σχολικής χρονιάς 2012-13

Πραγματοποιήθηκε η 4η ομιλία του κύκλου ομιλιών της σχολικής χρονιάς 2012-13

Την Δευτέρα 28-01-13 ήρθαν στο σχολείο μας και μίλησαν στους μαθητές της Α΄τάξης οι κυρίες:

α) ΙΩΑΝΝΑ ΕΤΜΕΚΤΣΟΓΛΟΥ ΜΟΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΥΤΡΙΑ και Δρ. ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ?Msc Μουσικής Παιδαγωγικής ?Phd Μουσικής Ψυχολογίας ?Επίκουρη Καθηγήτρια του Ιονίου Πανεπιστημίου ?Πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Ακουστικής Οικολογίας και

β) ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΤΖΕΔΑΚΗ ΣΥΝΘΕΤΙΣ ?Διδάσκουσα στο τμήμα Μουσικής Τεχνολογίας & Ακουστικής του Τ.Ε.Ι Ρεθύμνου ? Αντιπρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Ακουστι-κής Οικολογίας και μέλος του Ελληνικού Συνδέσμου Συνθετών Ηλεκτροακουστικής Μουσικής.

Η ομιλία είχε το παρακάτω θέμα: «Οι ήχοι της θάλασσας μέσα από το πρίσμα της ακουστικής οικολογίας». Παράλληλα, παρέδωσαν στους μικρούς μαθητές σεμινάριο με τίτλο: «Μουσικά Παιχνίδια με Νερό». 

DSC00677                                                               

Η παρουσίαση αποτέλεσε μια πρόταση για την χρήση των ήχων της θάλασσας (επιφάνειας και βυθού) ως μέσο για την κατανόηση της βιοποικιλότητας των θαλάσσιων οικοσυστημάτων, των ισορροπιών που τα χαρακτηρίζουν και των ανθρωπογενών παραγόντων που απειλούν τη θαλάσσια ζωή. Μέσα από βίντεο, ακροάσεις, πειραματισμούς με υδρόφωνο κλπ, οι συμμετέχοντες μαθητές μας προσέγγισαν τη θάλασσα ως ηχητικό όργανο αλλά και ως μέσον μεταφοράς και διαμόρφωσης του ήχου. Με επίκεντρο τον ήχο, 'ακροάστηκαν' τον θαλάσσιο κόσμο και κατανόησαν τις ομοιότητες και διαφορές του ανθρώπου από τα ψάρια και τα θαλάσσια θηλαστικά. Άκουσαν παραδείγματα από ήχους της θάλασσας (γεωφυσικούς και βιολογικούς) και από ανθρώπινες μουσικές συνθέσεις και συζήτησαν τη σχέση ανάμεσά τους. Οι προτεινόμενες εκπαιδευτικές εμπειρίες στο πλαίσιο της ακουστικής οικολογίας, στόχευσαν στο να δημιουργήσουν ένα θετικό γνωστικό και συναισθηματικό υπόβαθρο για την ανάπτυξη οικολογικής συνείδησης και δράσης σε σχέση με τα θαλάσσια οικοσυστήματα. Αφορμή γι αυτή τη διδακτική ενότητα υπήρξε ο θάνατος τουλάχιστον 10 φαλαινών τον περασμένο χειμώνα σε ακτές της βόρειας Κέρκυρας.

DSC00679

Στο σεμινάριο ?Μουσικά Παιχνίδια με Νερό?, οι μαθητές πειραματίστηκαν στην παραγωγή, ακρόαση, αναγνώριση, παραλλαγή και στον δημιουργικό συνδυασμό ήχων μέσα στο νερό, χρησιμοποιώντας διάφορα ηχογόνα αντικείμενα. Οι ήχοι που παρήχθησαν μέσα στο νερό συλλέχθηκαν από υδρόφωνα και μεταφέρθηκαν ηλεκτρονικά μέσω ηχείων στο χώρο της αίθουσας. Τα μουσικά παιχνίδια στο νερό, στόχευσαν στη βιωματική εμπειρία της συμπεριφοράς του ήχου μέσα στο νερό και στην ευαισθητοποίηση των συμμετεχόντων σε θέματα θαλάσσιας ηχορρύπανσης. Είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς την ικανοποίηση των μικρών μαθητών, σε συνδυασμό με την πρωτόγνωρη αυτή εμπειρία τους.