Τα Πειράματά Μας
Στο Διαδίκτυο

experiment200

Μουσικό Εργαστήρι
Γυμνασίου Βάμου

notes

The Teen Reporters
 of Vamos Junior
High School

strumf

Πρόσφατα άρθρα

Αρχική σελίδα Δραστηριότητες Εκπαιδευτικές Οι μαθητές παρουσιάζουν τις εργασίες τους, στους συμμαθητές τους.

Οι μαθητές παρουσιάζουν τις εργασίες τους, στους συμμαθητές τους.

              Μαθητική Συνδιάσκεψη. Οι μαθητές παρουσιάζουν τις εργασίες τους, στους συμμαθητές τους.

Μία νέα άποψη για τη διάχυση των γνώσεων στο σχολικό μας χώρο, άρχισε να υλοποιείται από την περυσινή σχολική χρονιά και συνεχίζεται και φέτος. Συγκεκριμένα πέρυσι οι μαθητές της Γ΄ τάξης, με την καθοδήγηση του καθηγητή τους Φυσικού κ. Τίτου Σμυρνάκη, παρουσίασαν πειράματα Φυσικής στους συμμαθητές τους με μεγάλη επιτυχία. Φέτος, η εμπειρία αυτή δειλά-δειλά μεταφέρθηκε στη Β΄ τάξη, όπου οι μαθητές του καθηγητή Γεωλόγου κ. Θοδωρή Παράσχου, παρουσίασαν στους συμμαθητές τους εργασίες που εκπόνησαν στο μάθημα της Γεωλογίας - Γεωγραφίας και στο γνωστικό αντικείμενο «Μετεωρολογία - Κλιματολογία». Η δράση αυτή υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του σεμιναρίου Καινοτόμες Διδακτικές Τεχνικές στη Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών, που οργανώνει η σύμβουλος Φυσικών Επιστημών κα Μαρία Καλαθάκη, και αφορά την τεχνική: «Μαθητική Συνδιάσκεψη». Η εφαρμογή της προαναφερόμενης τεχνικής, αφορούσε το ότι οι μαθητές ενός από τα τρία τμήματα της Β τάξης, θα παρουσίαζε εργασίες σχετικά με το θέμα «Μετεωρολογία- Κλιματολογία» στους μαθητές των δυο άλλων τμημάτων.  Έτσι, οι μαθητές του Β3 με τις οδηγίες του καθηγητή τους, έλαβαν το βιβλιογραφικό υλικό για την πραγματοποίηση της παρουσίασής τους, από το ιστολόγιο: http://toperiballontikosxoleio.blogspot.gr.

Τους ζητήθηκε να σχετιστεί το θέμα της εργασίας τους, με το κοντινό περιβάλλον. Αφού χωρίστηκαν σε ομάδες, σύμφωνα με τη δυνατότητα επικοινωνίας τους εκτός σχολείου, και αφού μελέτησαν το περιεχόμενο του βιβλίου, τους ζητήθηκε να αποφασίσουν μόνοι τους το θέμα που θέλουν να παρουσιάσουν. Οι ομάδες οργανώθηκαν, τα μέλη τους συνεργάστηκαν και ορίστηκαν τα θέματα με τα οποία τελικά ασχολήθηκαν. Αξιοσημείωτο είναι ότι δυο ομάδες, χωρίς να έχουν προσυμφωνήσει, επέλεξαν το θέμα: «Βροχές και Χιόνι». Ένα άλλο θέμα ήταν η «ομίχλη» και ένα τέταρτο οι «Ηλεκτρικές Εκκενώσεις στην Ατμόσφαιρα». Την παραμονή της παρουσίασης των εργασιών στο μαθητικό κοινό, οι μαθητές του Β3 έκαναν πρόβα των παρουσιάσεων και τις τελευταίες διορθώσεις.

Η παρουσίαση κύλησε ομαλά. Οι μαθητές του Β3 από το πρωί έδειχναν την αγωνία και την ανησυχία τους. Όλοι οι μαθητές της Β τάξης συγκεντρώθηκαν σε μια αίθουσα που είχε διαμορφωθεί κατάλληλα για τη «Μαθητική Συνδιάσκεψη» (καρέκλες τοποθετημένες σε θέση ακροατηρίου, βιντεοπροβολέας κτλ). Μέσα στην αίθουσα παραβρίσκονταν τρεις καθηγητές και η Υποδιευθύντρια Φυσικός κα Γκαγκαδέλη. Οι τέσσερις ομάδες του Β3 παρουσίασαν με επιτυχία τις εργασίες τους. Μαθητές και μαθήτριες από το ακροατήριο πήραν το λόγο και σχολίασαν ή εξέφρασαν απορίες σχετικά με τις παρουσιάσεις, που απαντήθηκαν με επιτυχία από τα μέλη της κάθε ομάδας.

 Τελικά, ο συντονιστής καθηγητής τους Γεωλόγος κος Θοδωρής Παράσχου, καθώς και οι παρευρισκόμενοι συνάδελφοι ?έκλεισαν? την παρουσίαση κάνοντας τα δικά τους σχόλια. Πάντως το γεγονός που ενθουσίασε μικρούς και μεγάλους ήταν η ομαλή διεξαγωγή της μαθητικής συνδιάσκεψης όλων των μαθητών (περί τους 60) της Β΄ τάξης. 

 Η προσπάθεια πέτυχε και ελπίζουμε να συνεχιστούν τέτοιες δράσεις διάχυσης αποτελεσμάτων μαθητικών εργασιών σε όλες τις τάξεις.   

alt

Οι μαθητές παρουσιάζουν την εργασία τους και οι συμμαθητές τους παρακολουθούν.