Τα Πειράματά Μας
Στο Διαδίκτυο

experiment200

Μουσικό Εργαστήρι
Γυμνασίου Βάμου

notes

The Teen Reporters
 of Vamos Junior
High School

strumf

Πρόσφατα άρθρα

Αρχική σελίδα Δραστηριότητες Εκπαιδευτικές Κυκλοφόρησε το νέο τεύχος του ετήσιου μαθητικού μας περιοδικού με τίτλο: «Μαθητών Λόγος».

Κυκλοφόρησε το νέο τεύχος του ετήσιου μαθητικού μας περιοδικού με τίτλο: «Μαθητών Λόγος».

     Για άλλη μια σχολική χρονιά οι μαθητές του Γυμνασίου μας, κατάφεραν να εκδώσουν το περιοδικό τους, το περιοδικό μας.

per1

Αναμνηστική φωτογραφία της «Δημοσιογραφικής ομάδας» του Γυμνασίου Βάμου.

            Με την αμέριστη συμπαράσταση των καθηγητριών τους, της Υποδιευθύντριας κυρίας Καίτης Γκαγκαδέλη, Φυσικού και της κυρίας Πόλας Αρκολάκη, της Γαλλικής, αλλά και της κυρίας Ειρήνης Καλαϊτζάκη, της Πληροφορικής που βοήθησε στη μακέτα του εξωφύλλου και της κυρίας Χρυσούλας Φουράκη, Φιλολόγου που βοήθησε στην επιλογή  ενός άρθρου, οι μαθητές: Αρκολάκη Γεωργία Α1, Αργυρώ Χαιρετάκη Α3, Ατσαλάκη Μαρία Γ1, Γαυγιωτάκη Ευαγγελία Α1, Γελασάκη Χρύσα Γ2, Δρακουλάκη Εμμανουέλα Α1, Ζαννή Αφροδίτη Γ1, Ηλιοπούλου Νικολέτα Γ1, Καλλιβρετάκη Μαρία Γ2, Κανάκη Μαρία Α1,Κοτρωνάκη Μαρία Α1, Μαλεκάκη Βίκη Α2,  Μανατάκη Φωτεινή Α2, Μαρικάκη Ζωή Α2, Μιχούλη Μαρία Α2, Μπαϊλάκη Αναστασία Α2, Μπραχουσάι Ντόνα Α2, Προεστάκη ΔέσποιναΑ3, Ρεβελάκη Σοφία Γ3, Ροκάκης Γιάννης Γ3, Σεργάκης Αποστόλης Γ3, Σταυγιανουδάκης Λεωνίδας, Τερεζάκης Λευτέρης Γ3, Τζουτζούλης Γιάννης Γ3, Τσαφαράκη Μαρία Γ3, Φούντου Ιωάννα Α3, Χαβρεδάκης Γιάννης Γ3, ασχολήθηκαν με την αρθρογραφία και κατάφεραν να εντυπωσιάσουν ακόμη και τον Διευθυντή μας τον κ. Περικλή Μαχαιρά που έγραψε για την προσπάθεια μαθητών και καθηγητών τα παρακάτω:

 

?Δεν πιστεύω πως υπάρχει μαθητής που δεν ενδιαφέρεται για τίποτε. Είναι σίγουρο ότι οι μαθητές, όπως άλλωστε όλοι οι άνθρωποι, χρειάζονται ένα κίνητρο για να ενεργοποιήσουν τις τόσο καλά κρυμμένες μέσα τους δυνάμεις. Δυνάμεις που, εάν εξωτερικευτούν, είναι πιθανό να καταπλήξουν ακόμη και τους ίδιους. Σ? αυτό το θέμα πρέπει να συνεισφέρει η οικογένεια, το σχολείο, η κοινωνία γενικότερα μέσω του πολιτισμού, της επιστήμης, των ηθών και των εθίμων της.

Οι εκπαιδευτικοί, έχουν ίσως μία παραπάνω δυνατότητα να διερευνήσουν τις ικανότητες και τα ενδιαφέροντα των μαθητών τους, επειδή συζητούν μαζί τους κάθε τι που σχετίζεται με την κοινωνία και το αντικείμενο του μαθήματός τους. Πολλές φορές οι συζητήσεις ξεφεύγουν από το θέμα και γίνονται ακόμη πιο ενδιαφέρουσες.

Και τότε δίνεται στον εκπαιδευτικό η ευκαιρία που περίμενε από καιρό, η ευκαιρία να διαπιστώσει πιθανές κλίσεις, ενδιαφέροντα και ικανότητες των μαθητών του, όπως ανέφερα και προηγουμένως. Του δίνεται η ευκαιρία να διαπιστώσει με λίγα λόγια «το χάρισμα» του κάθε μαθητή. Το χάρισμα που τον διακρίνει, το χάρισμα που του δίνει τη δυνατότητα να ασχοληθεί με κάτι και να το φέρει σε πέρας καλύτερα από κάποιον άλλο. Το χάρισμα που ο καθηγητής ΗowardGardnerμε τη θεωρία του «Περί Πολλαπλών εφυϊών» απέδειξε ότι έχει ο κάθε άνθρωπος στη γη.

Όμως δεν φτάνει αυτό για να εκφραστεί ο «χαρισματικός μαθητής». Χρειάζεται και κάτι πολύ αναγκαίο να συμβεί. Χρειάζεται η «παρακίνηση». Η παρακίνηση στην εκπαίδευση μπορεί να έχει διάφορες επιδράσεις στο πώς μαθαίνουν οι μαθητές και πώς συμπεριφέρονται στη σχολική καθημερινότητα.

Αυτή, μπορεί:                                                                                                                            

Να κατευθύνει τη συμπεριφορά τους προς ειδικούς μαθησιακούς στόχους.                          

Να πρωταγωνιστήσει στο ν? αυξήσει την προσπάθεια και την ενεργητικότητά τους.    

Να αυξήσει τα κίνητρα και την επιμονή τους στις σχολικές δραστηριότητες.                          

Να ενισχύσει τη διανοητική διαδικασία.   

Να καθορίσει ποιές συνέπειες είναι ενισχυτικές και ποιές όχι.            

Να οδηγήσει στη βελτίωση της απόδοσης. (Ormrod, 2003)

Στο σχολείο μας, εκμεταλλευόμαστε την ευκαιρία που μας δίνουν οι σχολικές δραστηριότητες και πιστεύουμε πως σε κάποιο βαθμό διακρίνουμε «το χάρισμα» ορισμένων μαθητών και τους δίνουμε την ευκαιρία να το καλλιεργήσουν στα προγράμματα που τους ενδιαφέρουν.

 Έτσι και στην συγκεκριμένη περίπτωση, χαρισματικοί μαθητές και μαθήτριές μας ασχολήθηκαν σαν εκκολαπτόμενοι δημοσιογράφοι και συνέβαλλαν στην έκδοση αυτού του τόσο ενδιαφέροντος μαθητικού περιοδικού που έχετε στα χέρια σας, με τη βοήθεια των καθηγητριών τους που κατάφεραν αφενός να εντοπίσουν «χαρισματικούς μαθητές», αφετέρου να τους «παρακινήσουν» να γράψουν και να βοηθήσουν στην έκδοση του μαθητικού περιοδικού μας.

Στους μαθητές, εκκολαπτόμενους δημοσιογράφους, δίνω συγχαρητήρια και ευχές για ότι καλύτερο στη ζωή τους και στις καθηγήτριές μας συγχαρητήρια για την ανακάλυψή τους, την παρακίνησή τους και για την ευκαιρία που τους έδωσαν, αλλά και ευχαριστίες για την ενεργητικότητά τους και για την προσφορά τους στο σχολείο μας.

                                                                                              Ο Διευθυντής


                                                                                            Περικλής Μαχαιράς

                                                                                    Καθηγητής Αρχιτέκτων Μηχανικός

per2