Τα Πειράματά Μας
Στο Διαδίκτυο

experiment200

Μουσικό Εργαστήρι
Γυμνασίου Βάμου

notes

The Teen Reporters
 of Vamos Junior
High School

strumf

Πρόσφατα άρθρα

Αρχική σελίδα Νέα - Ανακοινώσεις Ομιλία του Διευθυντή μας στα αποκαλυπτήρια της αναμνηστικής ανάγλυφης πλάκας στο Γυμνάσιο Βάμου

Ομιλία του Διευθυντή μας στα αποκαλυπτήρια της αναμνηστικής ανάγλυφης πλάκας στο Γυμνάσιο Βάμου

Ομιλία του Διευθυντή μας Καθηγητή Αρχιτέκτονα Μηχανικού κ. Περικλή Μαχαιρά, στα αποκαλυπτήρια της αναμνηστικής ανάγλυφης πλάκας στο Γυμνάσιο Βάμου.

 

ΟΔΟΙΠΟΡΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ

             Το σχολείο πρέπει να δίνει στους νέους κατευθύνσεις, οράματα, ελπίδες. Πρέπει να είναι αφύπνιση συνειδήσεων και έμπνευση για κάτι καλύτερο.

            Πρέπει επίσης να τους προσφέρει μάθηση και αγωγή, με την έννοια της καθοδήγησής τους, η οποία αναφέρεται στην επιδίωξη της διαμόρφωσης της νοοτροπίας ή της συμπεριφοράς τους, σύμφωνα με τους κανόνες μιας κοινωνικής ομάδας. Σε κάθε εποχή οι στόχοι της αγωγής και της μάθησης, αποκτούν ένα διαφορετικό νόημα. Κάθε ιστορική περίοδος έχει το δικό της παιδαγωγικό ιδεώδες, και συνεπώς δεν υπάρχουν παιδαγωγικά ιδεώδη ή σκοποί αγωγής με διαχρονικό και απόλυτο κύρος. Οι εποχές αλλάζουν, αλλά σε κάθε εποχή το ζητούμενο είναι η ένταξη του ατόμου στο κοινωνικό σύνολο.

            Ζούμε σε ένα κόσμο ο οποίος φέρνει κοντά ανθρώπους διαφόρων πολιτισμών και με διαφορετικά συστήματα αξιών. Η νέα γενιά πρέπει να γνωρίσει και να εκτιμήσει την αξία άλλων πολιτισμών, θρησκειών και τρόπων ζωής. Εισάγονται νέα μαθήματα.

            Η αλματώδης τεχνολογική εξέλιξη στις σύγχρονες κοινωνίες, δημιούργησε νέες συνθήκες ανθρώπινης διαβίωσης και δράσης σε σύγκριση με το παρελθόν, έτσι εισήλθαν επίσης νέα μαθήματα, με στόχο την ομαλότερη ένταξη των σημερινών μαθητών στη χρήση νέων τεχνολογιών, όπως της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.

            Οι αλλαγές στην εκπαίδευση γίνονται πλέον ραγδαία και μπορούμε με ασφάλεια να ισχυριστούμε ότι οι διαφορές της σημερινής εκπαίδευσης με την εκπαίδευση που δέχθηκαν οι παππούδες και οι πατεράδες μας είναι ριζικά διαφορετική. Διαφορετική είναι όμως και η ζωή.

            Οι σημερινοί μαθητές έχουν πρόσβαση στην εκπαίδευση, έχουν λεωφορείο και στην ανάγκη ΤΑΞΙ που τους πηγαίνει στο σχολείο και τους επιστρέφει με ασφάλεια στο σπίτι το μεσημέρι, ενώ οι πατεράδες τους, πόσο μάλλον οι παππούδες τους, δεν είχαν αυτή τη δυνατότητα. Σε ορισμένα χωριά της επαρχίας μας ξεκινούσαν πριν ξημερώσει και με λυχνάρι και τη συνοδεία της μάνας ή του πατέρα για να πάνε έως τον αμαξητό δρόμο, όπου συναντούσαν τα άλλα παιδιά του χωριού και όλα πλέον μαζί να περπατήσουν, έως και 2 ώρες, για το Γυμνάσιο του Βάμου, όπως αναφέρει σε δημοσίευμά του ο κος Γαβριήλ Φλεμετάκης από τη Θεσσαλονίκη σε δημοσίευμά του στην εφημερίδα «ΦΩΝΗ ΤΟΥ ΑΠΟΚΟΡΩΝΟΥ» το Νοέμβριο του 2007.

            Αυτοί οι οδοιπόροι μαθητές, βρεγμένοι το χειμώνα, χωρίς βοήθεια στο διάβασμα, βοηθώντας στις καθημερινές δουλειές του νοικοκυριού, του αγρού και της περιποίησης των ζώων της οικογένειας, διαβάζοντας με λύχνο και κάνοντας επανάληψη πηγαίνοντας στο σχολείο ή φεύγοντας από αυτό, με τη βοήθεια των καλύτερων μαθητών της τάξης περπατώντας ή κάτω από Χαρουπιές, κατάφεραν να μορφωθούν κοινωνικά και πάρα πολλοί από αυτούς να προχωρήσουν στις Επιστήμες, στη Δημόσια Διοίκηση, στο Στράτευμα, στην Πολιτική και στις Επιχειρήσεις.

           Αυτοί οι οδοιπόροι μαθητές, που φτάνοντας στη στέρνα του αείμνηστου Μπλουμοσήφη έπιναν αχόρταγα το νερό που καλόκαρδα και μεγαλόκαρδα τους πρόσφερε εκείνος, τέλειωσαν το Γυμνάσιο Βάμου και έγιναν χρήσιμα μέλη της τοπικής τους κοινωνίας. Όμως σε αντίθεση με αυτούς, τα νέα μέλη της σημερινής μας πλέον κοινωνίας ?βουτηγμένα? στην Τεχνολογία και στην πλουσιότατη διδακτέα ύλη, ίσως δεν δίνουν και τόση σημασία στη μόρφωση και στην αγωγή τους, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες του Διευθυντή του Γυμνασίου, του Διευθυντή του Λυκείου και των Καθηγητών τους.

          Αυτοί λοιπόν οι οδοιπόροι μαθητές, από αρχής της λειτουργίας του Γυμνασίου Βάμου σαν τριτάξιο Ελληνικό Σχολείο ή «Σχολαρχείο» δηλαδή από το 1901 και έως το 1982 που θεσπίστηκε η δωρεάν μεταφορά τους από λεωφορεία του ΚΤΕΛ ή ΤΑΞΙ, τιμώνται σήμερα από τον πολιτιστικό σύλλογο Βάμου, τον πολιτιστικό σύλλογο των Βαμιανών της Αθήνας και την Ομοσπονδία των πολιτιστικών συλλόγων Αποκορώνου Αττικής.

            Αξίζουν, επομένως, θερμά συγχαρητήρια στις διοικήσεις τους για την ευαισθησία τους έναντι των προγόνων τους οδοιπόρων μαθητών, αλλά και για την συμβολή τους μέσω αυτής τους της ενέργειας στην αγωγή των σημερινών μαθητών μας, δίνοντας το καλό παράδειγμα της αναγνώρισης της πολύ μεγάλης προσπάθειας και πολύ μεγάλης θέλησης για μόρφωση των προηγούμενων γενεών, που εάν συνεχιστεί από τους σύγχρονους μαθητές γρήγορα η περιοχή μας θα αλλάξει προς το καλύτερο όψη και η ποιότητα της ζωής θα βελτιωθεί τουλάχιστον ποιοτικά.