Δράσεις που έγιναν στο σχολείο μας σχετικές με τη σχολική βία κατά το σχ. έτος 2014-15.

Δράσεις που έγιναν στο σχολείο μας σχετικές με τη σχολική βία

κατά το σχ. έτος 2014-15.

       Σας παραθέτουμε τις δράσεις που πραγματοποιήθηκαν στο Γυμνάσιο Βάμου, κατά τα 2 τελευταία σχολικά έτη, με στόχο την ενημέρωση των μαθητών μας σε σχέση με τα προβλήματα που δημιουργεί μία συμπεριφορά που ανήκει στην κατηγορία της σχολικής βίας και τον σχολικό εκφοβισμό γενικότερα.

       Ο στόχος δεν ήταν άλλος από το να καταλάβουν οι μαθητές μας ότι η σχολική βία και ο σχολικός εκφοβισμός γενικότερα, δημιουργούν συνθήκες αντικοινωνικής συμπεριφοράς και φασιστικής νοοτροπίας που δεν πρέπει να χαρακτηρίζει κανένα άνθρωπο και ιδιαίτερα μαθητή.

        Αναλυτικά έγιναν τα παρακάτω:

1. Τίτλος Δράσης: Ομιλίες σε όλα τα τμήματα του σχολείου μας.

Όνομα εκπαιδευτικού: Ειρήνη Καλαϊτζάκη, καθηγήτρια Πληροφορικής.

Χρονική διάρκεια της Δράσης: 1 εβδομάδα.

Σύντομη περιγραφή της Δράσης: Αναφορά στον διαδικτυακό σχολικό εκφοβισμό.

Αναλυτική περιγραφή των πεπραγμένων: Ομιλία σχετικά με την προστασία της ιδιωτικότητας στο διαδίκτυο και την ορθολογική χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

 

2. Τίτλος Δράσης: Ομιλία.

Ονοματεπώνυμο ομιλητή: Δρ. Αλέξανδρος Παπαδερός, Γενικός Δ/ντής της Ορθόδοξης Ακαδημίας Κρήτης

Χρονική διάρκεια της Δράσης: 2 σχ. ώρες.

Σύντομη περιγραφή της Δράσης: Ομιλία προς τους μαθητές της Γ΄τάξης.

Αναλυτική περιγραφή των πεπραγμένων: Ομιλία με τίτλο: «Πρόσωπον προς πρόσωπον» που σχετιζόταν με την αναγνώριση της ανάγκης για αγάπη στον διπλανό μας και όχι για βία εναντίον του.

 

3. Τίτλος Δράσης: Ομιλία.

Όνομα εκπαιδευτικού: Σοφία Τριανταφύλλου, Υπεύθυνη του Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων Χανίων.                                                  

Χρονική διάρκεια της Δράσης: 2 σχ.ώρες.

Σύντομη περιγραφή της Δράσης: Ομιλία προς τους μαθητές της Β΄ και της Γ΄τάξη.

Αναλυτική περιγραφή των πεπραγμένων: Ομιλία με τίτλο: «Σχολικός εκφοβισμός : όρια, μύθοι και πραγματικότητα».


4. Τίτλος Δράσης: Ομιλία

Όνομα ομιλητών: Ηλίας Χουλιάρας, Ψυχολόγος και Κώστας Γκαιφίλιας, Κοινωνικός Λειτουργός. Συνεργάτες του προγράμματος ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΑΥΤΟΒΟΗΘΕΙΑΣ του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.          

Χρονική διάρκεια της Δράσης: 2 σχ. ώρες.

Σύντομη περιγραφή της Δράσης: Ομιλία προς τους μαθητές της Γ΄ τάξης.                  

Αναλυτική περιγραφή των πεπραγμένων: Ομιλία με τίτλο: «Η ενεργή σχολική κοινότητα ως αντίβαρο σε λογικές ψυχολογικοποίησης στο χώρο του σχολείου».

 

5. Τίτλος Δράσης: Ομιλία                                                            

Όνομα ομιλητών: Γεώργιος Νάκος και Γρηγόρης Μαυριδακης, Ψυχολόγοι της Ελληνικής Αστυνομίας.

Χρονική διάρκεια της Δράσης: 2 σχ. ώρες.

Σύντομη περιγραφή της Δράσης: Ομιλία προς τους μαθητές της Α΄ τάξης.

Αναλυτική περιγραφή των πεπραγμένων: Ομιλία με τίτλο: «Σχολικός και διαδικτυακός εκφοβισμός».

 

6. Τίτλος Δράσης: Θέμα μαθήματος Βιωματικών Δράσεων.

Όνομα καθηγητών: Καίτη Γκαγκαδέλη, Φυσικός, Υποδιευθύντρια, Ειρήνη Καλαϊτζάκη, Πληροφορικής, Πηνελόπη Αρκολάκη, Γαλλικής Φιλολογίας και Ανδρομάχη Κουφογιώργου, Αγγλικής Φιλολογίας.

 

Χρονική διάρκεια της Δράσης: Όλη η διάρκεια του σχολικού έτους.                            

Σύντομη περιγραφή της Δράσης: Πραγματοποιήθηκαν συζητήσεις, εκπονήθηκαν εργασίες, παρακολούθησαν οι μαθητές σχετικά με το θέμα βίντεο. 

Αναλυτική περιγραφή των πεπραγμένων: Εφαρμόζοντας (το ωρολόγιο πρόγραμμα;) τις οδηγίες του μαθήματος βιωματικών δράσεων της Α΄ Γυμνασίου, έγιναν σχετικές με τη σχολική βία συζητήσεις, ανατέθηκαν σχετικές εργασίες στους μαθητές και παρακολούθησαν προβολή 3 βίντεο και ενός power point με αντίστοιχο περιεχόμενο που έδωσε τη δυνατότητα να γίνουν συζητήσεις και να επεξεργαστούν οι μαθητές ειδικά φύλλα εργασίας.

 

7. Τίτλος Δράσης: Συμμετοχή σε τηλεδιάσκεψη που συνδιοργάνωσαν: Το Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, το Υπουργείο Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη, η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος και το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο.

Ομιλητές: Στελέχη της Δ/νσης Ηλεκτρονικού εγκλήματος της Ελληνικής Αστυνομίας. 

Χρονική διάρκεια της Δράσης: 2 σχ. ώρες. 

Σύντομη περιγραφή της Δράσης: Διάλεξη σχετικά με σχολικό διαδικτυακό εκφοβισμό.

Αναλυτική περιγραφή των πεπραγμένων: Παρακολούθηση διάλεξης σχετικά με σχολικό διαδικτυακό εκφοβισμό, με δυνατότητα υποβολής γραπτών ερωτήσεων.

 

8. Τίτλος Δράσης: Συμμετοχή σε ραδιομαραθώνιο με επίσκεψη σε ραδιοφωνικό σταθμό των Χανίων.  

Όνομα καθηγήτριας: Ειρήνη Καλαϊτζάκη, Πληροφορικής.                            

Χρονική διάρκεια της Δράσης: 2 σχ. ώρες.

Σύντομη περιγραφή της Δράσης: Ομιλία προς τους ακροατές του ραδιοφωνικού σταθμού.                               

Αναλυτική περιγραφή των πεπραγμένων: Ομιλία προς τους ακροατές του ραδ/κού σταθμού σχετικά με προβλήματα των νέων με έμφαση στο θέμα του σχολικού και διαδικτυακού εκφοβισμού.

 

9. Τίτλος Δράσης: Σύσταση κανονισμού συμπεριφοράς των μαθητών του Γυμνασίου Βάμου ενάντια στον σχολικό εκφοβισμό.  

Όνομα καθηγητών που επιμελήθηκαν: Περικλής Μαχαιράς, Αρχιτέκτων Μηχανικός, Διευθυντής Γυμνασίου Βάμου, Νάνσυ Πανηγυράκη, Φιλόλογος, Χρυσούλα Φουράκη, Φιλόλογος και Πηνελόπη Αρκολάκη, Γαλλικής Φιλολογίας.

Χρονική διάρκεια της Δράσης: Αναρτημένος κανονισμός σε κάθε αίθουσα καθ΄όλη τη διάρκεια του σχ. έτους.

 Σύντομη περιγραφή της Δράσης: Κανονισμός συμπεριφοράς ενάντια στον σχολικό εκφοβισμό.                        

Αναλυτική περιγραφή των πεπραγμένων: Κανονισμός που περιέχει άρθρα και παραγράφους με αναφορά σε συμπεριφορές που πρέπει να αποφεύγονται διότι προκαλούν φόβο και αποδεκτές συμπεριφορές που προάγουν τη φιλία και τη σύσφιξη των σχέσεων μεταξύ των μαθητών, αλλά και γενικότερα.

 

10. Τίτλος Δράσης: Συγγραφή άρθρου.    

Συγγραφείς μαθητές: Βαρδάκη Αναστασία (Β1), Σταυρουλάκη Ζαχαρένια (Β3) και Χατζάκη Ειρήνη (Γ3).

Σύντομη περιγραφή της Δράσης: Συγγραφή άρθρου για τη σχολική βία, στο μαθητικό περιοδικό του σχολείου μας με τίτλο: Σχολικός εκφοβισμός (bulling). 

Αναλυτική περιγραφή των πεπραγμένων: Συγγραφή άρθρου για τα προβλήματα που δημιουργούνται από το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού ? σχολικής βίας, τα είδη της σχολικής βίας και προτάσεις αντιμετώπισης μιας βίαιης ενέργειας.

     

        Τελικά μετά από τις 10 προαναφερόμενες δράσεις, παρατηρήθηκε αισθητή βελτίωση της συμπεριφοράς των μαθητών μας προς τους συμμαθητές τους, η οποία μεταφέρθηκε και στο σπίτι σε σχέση με την συμπεριφορά τους προς τα αδέλφια και τους φίλους τους, όπως μας ενημέρωσαν αρκετοί γονείς, οι οποίοι μας ευχαρίστησαν γι΄αυτό.